Ez a kiegészítő a Heimurinn – A Jeges Északi Szél Birodalma szabálykönyvéhez készült azért, hogy megkönnyítse az Utazás a vadonban szabálymodul (88. oldal) alkalmazását. Fontos, hogy ez a kiegészítő épít a Heimurinn szabálykönyvre, és nem ismétli el a könyvben helyet kapó ismereteket, legfeljebb röviden utal azokra.

Az Utazás a vadonban szabálymodult akkor érdemes alkalmazni, amikor a kaland fókuszában nem a felfedezés, vagy az utazás közben felkereshető helyszínek és lejátszódó események állnak, hanem a távolság csupán egy leküzdendő, ám veszélyes akadály két pont között. Általános irányelv, hogy a három napot meghaladó utazásoknál kell dobni a táblázaton, és a dobást minden eltelt héttel meg kell ismételni; így pl. egy egyhetes utazás egyetlen szakaszból áll (egy dobás a táblázaton), míg egy tíznapos utazás már két útszakaszból áll, azaz két dobást igényel.

Hogyan használd? Az utazás megkezdéséhez egyszerűen csak kattints az Új utazás gombra, majd a megjelenő ablakban add meg az utazás paramétereit. Milyen hosszú az út, mennyire ismert a vidék, hányan utaznak, és van-e a csapatban tapasztalt vadonjáró? A kiegészítő ezek alapján már automatikusan számolja az Utazás a vadonban dobás (2d10) módosítóit, valamint az utazáshoz szükséges készletek mennyiségét, árát, és helyigényét. Ha minden készen áll, akkor az Indulás! gombra kattintva máris kiderül, hogy az utazás milyen váratlan nehézséget vagy szerencsés eseményt tartogatott a csapat számára. Fontos, hogy az Utazás a vadonban táblázaton tett dobás Sorsponttal sem ismételhető meg! A lehetséges kimeneteleket a könyv 89. oldalán található táblázat mutatja be.

Az Utazás a vadonban próbadobás körülményei és módosítói nyíltak, ami az utazás előtti felkészülést és tervezgetést hivatott megjeleníteni. Az eseménytáblázaton kapott negatív következmények (sérülés, betegség stb.) esetén kockával kell kisorsolni, hogy az adott történés ki(ke)t érint a csapatból; az eredmény az utazás (hosszabb út esetén az adott útszakasz) végi állapotot tükrözi. Az egyhetesnél hosszabb utazás során több utazásdobás szükségeltetik, ekkor a Haladjunk tovább! gombra kattintva folytathatod a már megkezdett utat (újabb eseménnyel), vagy az Új utazás gombra kattintva meg is szakíthatod.

A kifogyó készletek következményeiről bővebben a Készletek, málha és gyógyulás az utazás során fejezetben (90. oldal), valamint a Fagymarás táblázataiban (87. oldal) olvashatsz. Ha pedig az utazást szeretnéd egy narratív szabálymodullal is kiegészíteni, akkor a szabálykönyv 91. oldalán helyet kapó, „Ebben a hatalmas tájban maguk az istenek lakoznak!” c. fejezetet érdemes elolvasnod.

Köszönetnyilvánítás: A kiegészítő kiindulásául szolgáló Excel-táblázat megalkotásáért köszönet illeti Bársony Dávidot (alister), a programozói feladatok megoldásáért pedig Daruka Mihályt (Daru)! Skål!

Alister, Daru és Nocturna
Új utazás megkezdéséhez kattints az Új Utazás gombra.
tuz